Forum DELOREAN Strona Główna DELOREAN
Forum fanów samochodu DMC Delorean
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wymarzone opcje w DMC 12 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Dru
Moderator



Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 22:29, 11 Paź 2007 Powrót do góry

Co do tych literek przedstawiam poniżej jak to wygląda
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dmc_212
Stały bywalec



Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią 14:04, 12 Paź 2007 Powrót do góry

O właśnie o to chodziło. Dzieki Dru Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wazzabii
Stały bywalec



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Pią 17:28, 12 Paź 2007 Powrót do góry

witam, troche mi zajelo zanim dostalem sie na to forum;p widze ze tutaj prowadzi sie bardziej konkretne rozmowy o DMC Smile

na poczatek chcialbym sie przywitac ze wszystkimi Smile , niektorzy mnie pewnie kojarza z forum.bttf.int.pl




co do DeLorean'a to moj typ jest nastepujacy

-rocznik - dokladnie nie pamietam w jakim okresie produkowano D. z gas flap'em (1982?) , ale jak dla mnie wybralbym wlasnie D. z tego okresu (jakbym mial wybor, bo raczej ten element nie zadecydowalby o kupnie samochodu, )

-skrzynia - manualna (ten element decyduje o kupnie Very Happy )

-wnetrze, obojetnie bo i tak je cale zmienie (huh, pisze juz jakbym go mial hehe;p)
mam podobne zdanie jak James, choc ja tak dlugo w DeLorean'ie nie siedzialem jak on, ale niestety jak dla mnie jest tandetne (bez urazy), pewnie na tamte czasy bylo ladne, ale troche czasu juz minelo

jak James powiedzial wnetrze ma sprawiac przyjemnosc, w koncu to kierowca spedza w nim najwiecej czasu Wink konkretnej koncowej koncepcji nie mam, ale troche zainspirowalo mnie wnetrze prototypu, tj. brozowa(zlota) skora, bo reszta raczej nie, poniewaz troche dziwne jest polaczenie eleganckiego skorzanego wnetrza z tandetnym plastikowym kokpitem, ta polka tez jest dziwnym pomyslem, podobaja mi sie siedzenia chociaz bym je lepiej wyprofilowal

- wyglad zewnetrzny - bym musial zobaczyc ten dealer strip na zywo, chociaz napisac musze ze juz predzej nad nim myslalem, wydaje mi sie ze jest to dobry pomysl


- oswietlenie - ( tu jak i pewnie w innych sprawach, bede musial prosic Jamesa o pomoc) przod lampy ksenonowe, a reszta oswietlenia na diodach (tak, zainspirowal mnie James Smile, powoli zaczynam tez wymieniac zarowki w swoim Roverze, bo denerwuje mnie ze sie przepalaja )


duzo mozna by pisac... ohh duzo Smile najpierw kupie a pozniej bedziemy rozmawiac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:54, 12 Paź 2007 Powrót do góry

Z xenonami to będziesz miał dużo problemów. Żeby to było legalne i bezpieczne (czytaj: nie oślepiało innych) musi spełniać następujące warunki:
Cała, podkreślam CAŁA lampa z homologacją (a nie tylko poszczególne elementy złożone do kupy) wraz z odpowiednim typem poziomowania (w zależności od rodzaju lampy xenonowej).
Odpowiednie spryskiwacze świateł (powodzenia, IMO w Delo będą wyglądały dziwnie).
Jeśli chodzi o diody, to tylko wnętrze. Nie rób nic na zewnątrz chyba, że zamiana na całe lampy z homologacją (tylko jak to będzie wyglądało?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wazzabii
Stały bywalec



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Pią 18:48, 12 Paź 2007 Powrót do góry

spokojnie wszystko da się zrobić/kupić, chociaż wolę to pierwsze.

poczekajmy na James'a, ponieważ na forum.bttf.int.pl juz opisał z grubsza sprawę z xenonami orax diodami LED, może tutaj powtórzy wykład Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:52, 13 Paź 2007 Powrót do góry

Poniżej tekst przekopiowany z Interii dotyczący zamiany halogenów na xenony. Jeśli ktoś byłby zainteresowany poczytaniem sobie ciekawej dyskusji ludzi, którzy przerobili/przerabiają/chcieli przerabiać/są przeciwnikami przerabiania lamp to zapraszam do przeczytania tego wątku na Toyota Klub Polska: [link widoczny dla zalogowanych]

============
Uwaga na nielegalne ksenony!

Piątek, 12 października (13:05)

Na polskich drogach coraz częściej spotykamy samochody wyposażone w oświetlenie ksenonowe.

Co ciekawe częściej są to auta stare, których właściciele zdecydowali się na zmianę oświetlenia.

Nie wszyscy zapewne wiedzą, że w ten sposób złamali prawo i przy pierwszej kontroli policyjnej najprawdopodobniej stracą dowód rejestracyjny a ich samochód nie ma prawa przejść przeglądu rejestracyjnego.

Skala problemu jest ogromna. By się o niej przekonać wystarczy wejść na którykolwiek serwis ogłoszeniowy czy aukcyjny. Od razu natrafimy na ogłoszenia oferujące np. "oryginalny amerykański zestaw do wymiany żarówek H1 oraz H7 na żarówki HID Xenonowe w kolorze 6000K, 8000K, 10000K oraz 12000K."

Kliknij /INTERIA.PL

Nie tylko możemy więc wybrać, jak bardzo "ksenonowe", czyli niebieskie będą nasze nowe światła. Możemy również samodzielnie i bezproblemowo zamontować je do każdego pojazdu. Cytujemy: "Instalacja jest prosta i zajmuje 20-40 minut. Wystarczy wymienić standardowe fabryczne żarówki H1 lub H7 na dostarczone żarówki xenonowe, podłączyć je do dostarczonych przetwornic prądu, a przetwornice podłączyć do oryginalnych kabli zasilających stare żarówki. Instalacja jest typu Plug and Play, nie ma potrzeby dokonywania przeróbek w samochodzie."

Wszystko to jest prawdą, tylko sprzedawca zapomina poinformować swoich klientów, że dokonywanie takich przeróbek jest całkowicie niezgodne z prawem!

Takie instalacje zagrażają bowiem bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników!

Podobnym "druciarstwem" jest kupowanie soczewek z innych reflektorów, montaż ich w oryginalnych światłach, a następnie... polerowanie przedniej szyby reflektora tak, by miał gładką powierzchnię, nawet własnoręcznie!. Jakie rozbłyski daje taka przeróbka można łatwo się przekonać próbując analogicznie spolerować dowolną szybę, a następnie przez nią spojrzeć...

Tylko kompletny, homologowany zestaw całych ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny i bezpieczny dla innych użytkowników dróg. Nie można być egoistą i zakładać, że skoro ja widzę lepiej, to reszta mnie nie obchodzi.

W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi. Niestety, takie reflektory są drogie. Używany komplet kosztuje około 2 tysięcy złotych w zależności od marki, cena nowego przekracza 5 tysięcy złotych.

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.

Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym.

Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Kliknij /INTERIA.PL

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie całych ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby.

Takie homologowane reflektory pozwalają w zgodzie z prawem i własnym sumieniem cieszyć się z zalet światła ksenonowego:

- ponad dwukrotnie silniejszego strumienia światła w porównaniu z lampami halogenowymi;

- jaśniejszego i szerszego oświetlenia drogi;

- jakości światła zbliżonej do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów), które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego.

Niestety, liczba klientów kupujących najtańsze zestawy oraz liczba osób, które na różnego rodzaju forach twierdzą, że nikogo nie oślepiają "bo nie" jest przerażająca. Dlatego apelujemy do policji, by lepiej przyjrzała się starszym samochodom święcącym na niebiesko... Często stwarzają one większe zagrożenie na drogach niże nowe auta, przekraczające o 10, 20 km/h dozwoloną prędkość...

INTERIA.PL


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
James
Administrator VIP



Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Sob 23:39, 13 Paź 2007 Powrót do góry

Bardzo ładny artykuł, niestety nie do końca prawdziwy. Sprawdziłem jakie przepisy obowiązują, po czym zdecydowałem się na instalacje ksenona w motocyklu. Na przeglądzie nie było żadnych problemów, mimo że panowie bardzo dokładnie się przyglądali jak to jest zrobione i jak działa.
Proponuję więc udać się na stację diagnostyczną i zapytać o przepisy dotyczące świateł wyładowczych o jasności powyżej 2000lm. Mają konkretne wytyczne co i jak sprawdzać oraz czego wymagać.
Ja jeżdżę w zgodzie z prawem, nikogo nie oślepiam i będę instalował ksenony do DeLoreana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:28, 14 Paź 2007 Powrót do góry

James, mój znajomy miał taki zestawik zmotnowany. Nie kupił go w całości jak wymagają tego przepisy, tylko oddzielnie spryskiwacze, oddzielnie reflektor z poziomowaniem (cała lampa wraz z poziomowaniem z wyjątkiem jednej części obudowy zawierającej mocowanie do nadwozia gdyż po prostu nie pasowała) i oddzielnie front (ze szkłem) lampy (musiał być w innym kształcie). Pech chciał, że miał dzwona. Trafił na cfaniaczka (akurat w pozytywnym sensie, bo koleś jak widać głowę ma na karku), który widząc w 11 letnim samochodzie xenony uznał, że na pewno nie są fabryczne i powiedział policji, że został oślepiony. Wg. policji niby wina tego faceta, ale w sądzie grodzkim uznano, że zestaw nie był "całościowy" (czasem nie rozumiem frazeologii stosowanej przez rzeczoznawców). Ponieważ przód samochodu był doszczętnie skasowany, nie było możliwości sprawdzenia, czy ów jegomość faktycznie mógł zostać oślepiony. Rozstrzygnięto winę obopólną.
Ale przed tym wszystkim było jeszcze wiele wizyt w PZU. PZU nie poczuwa się do wypłacenia koledze odszkodowania z wiadomego powodu.
Ja oczywiście nie wiem jak chcesz te xenony w DMC zrobić, ale po prostu przestrzegam, by kupować cały zestaw (najlepiej od helli Wink ). Tj reflektor z poziomowaniem, frontem i spryskiwaczami (choć te ostatnie wiadomo, niekiedy w zestawach sprzedawane nie są).
Swoją drogą sam jestem bardzo ciekaw, jak chcesz to zrobić i jak będzie to wyglądało. :] Może pokrótce opiszesz? :]

PS.
Pamiętaj, przepisy przepisami a to, co wyprawiają sądy w Polsce.... Szczególnie grodzkie, gdzie w większości są to młodzi sędziowie, nie koniecznie znający dobrze literę prawa...
Jeśli ktoś kiedyś był w Otwockim Sądzie Grodzkim, to powinien wiedzieć o czym mówię... (np. sędzina musiała sprawdzić, czy przysługuje mi prawo do odmowy składania zeznań!!!)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
James
Administrator VIP



Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Sob 0:51, 20 Paź 2007 Powrót do góry

Powiem tak... ktoś faktycznie nie znał obowiązującego prawa.
Układ poziomowania oraz spryskiwacze są wymagane tylko w samochodach nowo produkowanych i tylko do fabrycznej homologacji. Po wydaniu homologacji układy te nie są ani sprawdzane, ani też obowiązkowe. Zgodnie z przepisami kontroli diagnostycznej nie są one wymagane. Czytałem te przepisy osobiście.
Tak więc dobrze założony układ optyczny przewidziany do xenon'ów może być stosowany. Obniżenie reflektora bez automatycznego poziomowania ma wynosić 1,2%. Z układem 0,8%
Jak napisałem wcześniej, wystarczy podjechać na stację wykonującą przeglądy i poprosić o przepisy dotyczące świateł.
Nie jest więc tak źle....
Poza tym nie planuję walić w żaden samochód Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 1:00, 20 Paź 2007 Powrót do góry

Cytat:
Poza tym nie planuję walić w żaden samochód

Tego się nigdy nie planuje ;] Tak samo jak nigdy się nie planuje, że ktoś w nas wiedzie ;]
Ok, ale dalej intryguje mnie, jak chcesz to zrobić w delo ;] Jak będą wyglądały światła ;]
Swoją drogą, to mimo wszystko polecam spryskiwacze bowiem klosz lampy w przypadku xenonów się właściwie nie nagrzewa i w zimie może być to dość kłopotliwe...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dmc_212
Stały bywalec



Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie 11:57, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Nie to żebym się czepiał was (nie jestem zadnym moderatorem) ale chyba prowadzicie rozmowe na temat xenonów w dziale mój wymarzony delorean Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wazzabii
Stały bywalec



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Nie 14:14, 21 Paź 2007 Powrót do góry

rozwazaja czy montaz xenonow w wymarzonym DeLorean'ie jest legalny Wink
na swoj sposob jest to zwiazane z tematem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:08, 22 Paź 2007 Powrót do góry

Ja się jeszcze dodatkowo zastanawiam, jak to będzie w DMC wyglądało ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
boss-90
Stały bywalec



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 91 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj (Lubelskie)

PostWysłany: Nie 20:28, 01 Cze 2008 Powrót do góry

Moją wymarzoną opcją w DMC byłoby takia karta co umożliwia za $2.99 kupić galon :] jak ktoś nie wie o co chodzi tutaj link:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Elvis
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pon 18:43, 02 Cze 2008 Powrót do góry

Ciekawe gdzie tu jest haczyk... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)