Forum DELOREAN Strona Główna DELOREAN
Forum fanów samochodu DMC Delorean
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Chłodne pytanie ;] Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Elvis
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Wto 14:55, 23 Paź 2007 Powrót do góry

Przyznam, że nie mam pojęcia jak się chłodzi silniki umieszczone z tyłu samochodu. Gdzieś na tym forum przeczytałem, że nie najlepiej montować pod przednim zderzakiem, bo zasłania wlot powietrza do chłodnicy. To gdzie w końcu ta chłodnica? Nie daje mi to spać i będę wdzięczny, jak mi to ktoś wytłumaczy łopatologicznie ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:26, 23 Paź 2007 Powrót do góry

Jak to zazwyczaj bywa w silnikach umieszczonych z tylu a chłodzonych powietrzem, chłodnica jest na froncie auta, tam gdzie zwykle można znaleźć chłodnicę.
Prawdę mówiąc nie rozumiem pytania, wydaje mi się to oczywiste.
Porsche długo produkowało do 911 silniki chłodzone powietrzem, by nie umieszczać na froncie chłodnicy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Elvis
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Wto 16:13, 23 Paź 2007 Powrót do góry

Po prostu nie jestem taki mądry, a jak się jeździ fiatem 125p to ma się prawo pytać. Ten wóz to połowa mojego życia (Fiat) ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wazzabii
Stały bywalec



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Śro 11:40, 24 Paź 2007 Powrót do góry

w wersji twinturbo (vin 502) miales 2 chlodnice od turbin (intercoolery) przy silniku



notabene koni mial troche wiecej,

czytamy...

Cytat:
"This car running under 12 lbs of boost can do 0-60 mph in 5.8 seconds, and a 1/4 mile in 14.7 seconds. It is impressive for a car today to produce those kinds of numbers, let alone a DeLorean back in 1982!





tu fota

Image



i zblizenie

Image



na stronce [link widoczny dla zalogowanych] Tamir pisze ze

Cytat:
One of the best kept secrets in the DeLorean saga is the Legend Twin Turbo project. Contracted by Mr. DeLorean before the first DeLorean rolled off the factory line, Legend Industries was supposed to turn the sluggish PRV engine into a beast. If DMC had not collapsed prematurely, then there would have been some bad ass DeLoreans on the streets during 1983/84. Although the company went under due to DMCs failure, there still exist three or four working prototype Legend Twin Turbo engines. This section will profile two cars that have these engines, and the historical significance behind each car.



wie ktos moze o tych pozostalych z silnikiem twinturbo fabrycznym? tj. nie chodzi mi o jakis "custom made" tj. wsadzony od innego samochodu (p.s. widzieliscie DeLorean'a z silnikiem Lotusa? ogien!
Twisted Evil )


z tego co wyczytalem to jest jeszcze drugi taki (podobny) VIN 01860
tylko silnik jest troche inny (chodzi mi o roznice w calej jednostce)


Image



zblizenie



Image



Cytat:
"Note the difference in location of the intercoolers as opposed to VIN #502. In order to make room for the massive turbo boosters below, the alternator is moved upwards on the right side of the engine block."




oraz ujecie intercoolerka

Image






prosilbym o jakies sprawdzone informacje/linki do artykulow na ten temat poniewaz przyda mi sie to do Wikipedii


p.s.
wylaczajac te ze stronki Tamir'a Smile





.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:48, 24 Paź 2007 Powrót do góry

Wszystko pięknie, tylko intercooler to intercooler a chłodnica to chłodnica Razz
To są zupełnie 2 różne rzeczy.
Chłodnica służy do wymiany cieplnej płynu, który schładza blok silnika. Intercooler schładza powietrze, które pod ciśnieniem jest dostarczane przez turbosprężarkę do silnika.
Innymi słowy chłodnica ochładza ciecz chłodzącą która to nagrzewa się (odbiera ciepło) przepływając przez blok silnika. Intercooler schładza dostarczane do komory spalania powietrze (przed jego dostarczeniem oczysićie Laughing ) celem zapewnienia jak największego stężenia cząsteczek tlenu w tymże. (Z fizyki każdy powinien wiedzieć, że im zimniejsze powietrze, tym przestrzenie między cząsteczkami są mniejsze - powietrze ma większą gęstość).
Chłodnica = chłodzenie silnika
Intercooler = zwiększenie sprawności i mocy silnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wazzabii
Stały bywalec



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Śro 20:58, 24 Paź 2007 Powrót do góry

zaprzeczasz samemu sobie

intercooler może być prostym wymiennikiem ciepła z naturalnym owiewaniem (pęd powietrza jadącego auta), może też mieć chłodzenie wymuszone (wentylator), a nawet wodne - jak np. w modelu Lotus Omega. W niektórych samochodach, takich jak np. Subaru Impreza WRX STi czy Mitsubishi Lancer Evolution (I), stosuje się natrysk wody na intercooler, co ma za zadanie jeszcze silniejsze schłodzenie. Pociąga to jednak za sobą konieczność zaopatrywania samochodów w dodatkowe zbiorniki z wodą do intercoolera. Istnieją rozwiązania, w których do chłodzenia intercoolera stosowana jest woda z kostkami lodu w celu dalszego zwiększenia intensywności chłodzenia.

Więc jeśli za chłodnice uważasz tylko coś co ma w sobie płyn do chłodzenia to Twoja koncepcja upada wraz z powstaniem Lotusa Omegi.

Twierdzisz, że chłodnica może byc tylko od silnika?

W takim razie jak nazwiesz chłodnicę od klimatyzacji? to jest już 3 inna rzecz?


Ustalmy, więc że intercooler to rodzaj chłodnicy, która schładza dostarczane do silnika powietrze.


No chyba, że masz jakieś kontrargumenty?





.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 0:59, 25 Paź 2007 Powrót do góry

Cytat:
Więc jeśli za chłodnice uważasz tylko coś co ma w sobie płyn do chłodzenia to Twoja koncepcja upada wraz z powstaniem Lotusa Omegi.

LOL. Oczywiście źle mnie zrozumiałeś. Wymiennik ciepła to wymiennik ciepła. Chłodnica jest cholernie potocznym określeniem i w motoryzacji nazwa ta używana jest na określenie wymiennika cieplnego cieczy chłodzącej blok silnika. Czy spotkałeś się, by na intercooler mówił ktoś chłodnica?
Co do Omegi, to słucham dalej. Masz na myśli obieg wymuszony na intercoolerze? Jeśli napiszesz, że tak, to po prostu będę się zwijał ze smiechu.
Cytat:
Twierdzisz, że chłodnica może byc tylko od silnika?

Nie. Śmiem twierdzić jednak, że pytanie założyciela wątku dotyczyło sposobu schładzania bloku silnika.
Cytat:
W takim razie jak nazwiesz chłodnicę od klimatyzacji? to jest już 3 inna rzecz?

Zaskoczę Cię jeśli powiem, że nazwałbym chłodnicą? :>
Nazwałbym bo 99,9% klimatyzacji działa na zasadzie agregatów chłodzących w których nie ma wymiany cieplnej na zasadzie tradycyjnych chłodnic/radiatorów. (ten 0,1% to nieudane próby stworzenia czegoś nowego) Cały proces odbywa się na zasadzie sprężania i rozprężania gazu (zwanego czynnikiem chłodzącym) i jest o wiele bardziej skomplikowany fizycznie, niż ma to miejsce w wymiennikach ciepła opartych o ciecz (że o klasycznych radiatorach nie wspomnę). Słyszałeś o czymś takim jak parownik i skraplacz?
Rozumiem, że intercooler można od biedy nazwać chłodnicą, nawet rozumiem, że chłodnicę można nazwać radiatorem... ale parownik lub skraplacz?!
Cytat:
Ustalmy, więc że intercooler to rodzaj chłodnicy, która schładza dostarczane do silnika powietrze.

Ależ oczywiście. Ja proponuję jednak większą uwagę przykładać do sensu wypowiedzi niż do użytych słów. Pewnemu politykowi, gdy porównał gospodarkę UE do gospodarki niemieckiej za czasów Hitlera, zarzucono pochwałę 3 rzeszy.... Śmiem twierdzić, że robisz dokładnie to samo ;]
Wszystkie wymienione tutaj rzeczy to wymienniki ciepła jednak każdy z nich działa na innych zasadach. Z tego powodu tworzy się dla nich różne określenia. Słowo chłodnica jest używane w 99% przypadków w odniesieniu do tej, która schładza ciecz chłodzącą blok silnika. Czy na parownik i skraplacz w swojej lodówce mówisz chłodnica?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)