Forum DELOREAN Strona Główna DELOREAN
Forum fanów samochodu DMC Delorean
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Benzyna Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Elvis
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Śro 17:16, 28 Lis 2007 Powrót do góry

Pod jaka liczbę oktanową został stworzony silnik Deloreana?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
James
Administrator VIP



Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Śro 18:28, 05 Gru 2007 Powrót do góry

91


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wazzabii
Stały bywalec



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Czw 12:36, 06 Gru 2007 Powrót do góry

a dla jakiej normy? RON czy MON ?

Cytat:


Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada (RON+MON)/2. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 91



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
James
Administrator VIP



Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Sob 2:41, 08 Gru 2007 Powrót do góry

Europejskie 91, czyli w USA jest to 87
Niestety u nas najniższa jest 95... nic nie poradzę, muszę lać to co jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:57, 08 Gru 2007 Powrót do góry

No ale to przecież niczemu nie szkodzi. (może tylko tyle, że gdyby była dostępna benzyna 91 oktanów, była by tańsza) Gorzej, gdyby lać paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej. W takim wypadku mogło by zdechnąć parę kucy. Co prawda teoria mówi tylko o dodatniej korelacji między liczbą oktanową a odpornością na spalanie stukowe, jednak w testach okazuje się, że zalanie samochodu benzyną o mniejszej wartości oktanowej niż zaleca producent skutkuje przyduszeniem kilku koników. Szkoda, że nie działa to w drugą stronę... nawet w samochodach z czujnikiem spalania stukowego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
James
Administrator VIP



Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Sob 23:22, 08 Gru 2007 Powrót do góry

Na krótką metę rzeczywiście nie ma żadnych ujemnych skutków używania benzyny o wyższej niż zalecana liczbie oktanowej. Może taki, że troszkę więcej jej potrzeba, bo ma mniejszą wartość energetyczną. Jednak po dłuższym czasie powoduje odkładanie się niespalonych osadów w silniku. Powstaje coś zwane nagarem. Po długim czasie powoduje to zmniejszenie komory spalania, podniesienie ciśnienia w cylindrach i konieczność przejścia na paliwo o jeszcze wyższej liczbie oktanowej.
Zbyt mała LO niszczy silnik szybko, zbyt duża po dłuższym czasie. Najlepiej jest stosować taką, jaka jest przewidziana do danego silnika.
Nie będę jednak mieszał ropy z benzyną Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dagon
Moderator



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 3:17, 09 Gru 2007 Powrót do góry

Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia o takich skutkach stosowania paliwa o zbyt wysokiej LO.
Co do nagarów, to i tak się osadzają ;] Może regularne stosowanie środków takich jak STP sprawi, że lanie 95 zamiast 91 nie będzie tak "bolesne" dla silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gandalf8
Początkujący



Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:44, 14 Maj 2015 Powrót do góry

Za dużo oktanów to chyba lepiej. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gandalf8 dnia Sob 17:15, 01 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Miska30
Początkujący



Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:47, 30 Gru 2015 Powrót do góry

Dagon napisał:
Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia o takich skutkach stosowania paliwa o zbyt wysokiej LO.
Co do nagarów, to i tak się osadzają ;] Może regularne stosowanie środków takich jak STP sprawi, że lanie 95 zamiast 91 nie będzie tak "bolesne" dla silnika?


Też bym się nie spodziewała. Zazwyczaj im więcej tym lepiej. Nie bez powodu 98 jest droższa. Dziwna sprawa. Zaiste:)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Miska30 dnia Pon 11:04, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Kaya
Początkujący



Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią 13:32, 08 Sty 2016 Powrót do góry

Dobrze mówicie, liczba oktanów jest bardzo ważna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
klawisz
Początkujący



Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:05, 31 Sty 2016 Powrót do góry

Nie zawsze im więcej tym lepiej. Ilość osadzających się nagarów może też zaszkodzić

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez klawisz dnia Sob 9:37, 28 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 20:43, 27 Wrz 2016 Powrót do góry

A tego to nie wiedziałem.
pompek
Początkujący



Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:02, 06 Lis 2016 Powrót do góry

To ja już nie będę tankować 98.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pompek dnia Pon 11:53, 05 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
janusz210
Początkujący



Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:15, 10 Lis 2016 Powrót do góry

Trzeba znaleźć jakiś złoty środek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fistaszek
Początkujący



Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:20, 16 Lis 2016 Powrót do góry

To jaki, to będzie złoty środek pomiędzy 95 a 98:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)