Autor Wiadomość
coffeelover9608
PostWysłany: Śro 10:44, 15 Lut 2017   Temat postu:

Nie ma innego wyjścia jak lać 95, no chyba, że ktoś ma dojście do 91 Very Happy
ball354
PostWysłany: Czw 18:32, 12 Sty 2017   Temat postu:

Niezła ciekawostka.
fistaszek
PostWysłany: Śro 22:20, 16 Lis 2016   Temat postu:

To jaki, to będzie złoty środek pomiędzy 95 a 98:)
janusz210
PostWysłany: Czw 23:15, 10 Lis 2016   Temat postu:

Trzeba znaleźć jakiś złoty środek.
pompek
PostWysłany: Nie 21:02, 06 Lis 2016   Temat postu:

To ja już nie będę tankować 98.

http://zdrady-rozwody.com.pl/wiernosc
Gość
PostWysłany: Wto 20:43, 27 Wrz 2016   Temat postu:

A tego to nie wiedziałem.
klawisz
PostWysłany: Nie 21:05, 31 Sty 2016   Temat postu:

Nie zawsze im więcej tym lepiej. Ilość osadzających się nagarów może też zaszkodzić

http://dobre-betonowe-szamba.pl/lubelskim/
Kaya
PostWysłany: Pią 13:32, 08 Sty 2016   Temat postu:

Dobrze mówicie, liczba oktanów jest bardzo ważna Smile
Miska30
PostWysłany: Śro 0:47, 30 Gru 2015   Temat postu:

Dagon napisał:
Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia o takich skutkach stosowania paliwa o zbyt wysokiej LO.
Co do nagarów, to i tak się osadzają ;] Może regularne stosowanie środków takich jak STP sprawi, że lanie 95 zamiast 91 nie będzie tak "bolesne" dla silnika?


Też bym się nie spodziewała. Zazwyczaj im więcej tym lepiej. Nie bez powodu 98 jest droższa. Dziwna sprawa. Zaiste:)

http://alanex-radom.pl/kruszywo/
gandalf8
PostWysłany: Czw 9:44, 14 Maj 2015   Temat postu:

Za dużo oktanów to chyba lepiej. Smile

Szamba betonowe kraków
Dagon
PostWysłany: Nie 3:17, 09 Gru 2007   Temat postu:

Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia o takich skutkach stosowania paliwa o zbyt wysokiej LO.
Co do nagarów, to i tak się osadzają ;] Może regularne stosowanie środków takich jak STP sprawi, że lanie 95 zamiast 91 nie będzie tak "bolesne" dla silnika?
James
PostWysłany: Sob 23:22, 08 Gru 2007   Temat postu:

Na krótką metę rzeczywiście nie ma żadnych ujemnych skutków używania benzyny o wyższej niż zalecana liczbie oktanowej. Może taki, że troszkę więcej jej potrzeba, bo ma mniejszą wartość energetyczną. Jednak po dłuższym czasie powoduje odkładanie się niespalonych osadów w silniku. Powstaje coś zwane nagarem. Po długim czasie powoduje to zmniejszenie komory spalania, podniesienie ciśnienia w cylindrach i konieczność przejścia na paliwo o jeszcze wyższej liczbie oktanowej.
Zbyt mała LO niszczy silnik szybko, zbyt duża po dłuższym czasie. Najlepiej jest stosować taką, jaka jest przewidziana do danego silnika.
Nie będę jednak mieszał ropy z benzyną Wink
Dagon
PostWysłany: Sob 14:57, 08 Gru 2007   Temat postu:

No ale to przecież niczemu nie szkodzi. (może tylko tyle, że gdyby była dostępna benzyna 91 oktanów, była by tańsza) Gorzej, gdyby lać paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej. W takim wypadku mogło by zdechnąć parę kucy. Co prawda teoria mówi tylko o dodatniej korelacji między liczbą oktanową a odpornością na spalanie stukowe, jednak w testach okazuje się, że zalanie samochodu benzyną o mniejszej wartości oktanowej niż zaleca producent skutkuje przyduszeniem kilku koników. Szkoda, że nie działa to w drugą stronę... nawet w samochodach z czujnikiem spalania stukowego...
James
PostWysłany: Sob 2:41, 08 Gru 2007   Temat postu:

Europejskie 91, czyli w USA jest to 87
Niestety u nas najniższa jest 95... nic nie poradzę, muszę lać to co jest.
wazzabii
PostWysłany: Czw 12:36, 06 Gru 2007   Temat postu:

a dla jakiej normy? RON czy MON ?

Cytat:


Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada (RON+MON)/2. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 91


Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group